Inkoopfacturen direct laten matchen met bestellingen

Als je zelfstandig ondernemer bent of een eigen bedrijf hebt, dan is het belangrijk om je facturen in te boeken. Een factuur inboeken houdt in dat je de gegevens van de factuur invoert in het boekhoudprogramma. Je geeft hierbij het bedrag van de factuur aan, aan wie de factuur is gestuurd en wanneer de factuur betaald moet worden. Het is belangrijk om je facturen in te boeken, omdat dit helpt om de financiën bij te houden. Zo weet je precies wat de uitgaven zijn en kun je gemakkelijk controleren of je nog geld over hebt om te investeren in het bedrijf.

Inboeken van facturen is een belangrijk onderdeel van het financiële beheer van een bedrijf. Het inboeken van facturen houdt in dat er een nauwkeurige administratie wordt bijgehouden van alle uitgaande facturen. Dit is belangrijk omdat het ervoor zorgt dat er geen geld verloren gaat en dat alle betalingen op tijd worden gedaan. Echter kan dit soms een tijdrovende en moeilijke taak zijn. Zeker als je ook nog eens facturen wilt laten aansluiten op bestellingen en ontvangst. Het kan dan een zeer goede optie zijn om gebruik te maken van een matching systeem. In deze blog leggen we uit hoe je gebruik kunt maken van deze zeer effectieve tool. Hierdoor zul je altijd beschikken over een gestructureerde boekhouding, iets wat elk bedrijf wel zou willen. 

Inkomende facturen automatisch matchen met bestellingen én ontvangst

Op het moment dat je als bedrijf te maken hebt met heel veel facturen, kun je soms het overzicht verliezen. Zeker als je dit ook nog wilt koppelen aan bestellingen en ontvangst. Ben je als bedrijf op zoek naar een manier om deze koppeling soepel te laten verlopen? Dan kan een Factuur matching systeem de perfecte oplossing zijn. 

Maar hoe werkt het? Een Factuur matching systeem leest en herkent alle regels op inkooporders en facturen. Herkende regels worden vervolgens links onderin duidelijk aan het licht gebracht. Bovendien kun je de verwachte waarden volgens de bestelling en levering duidelijk en overzichtelijk terugvinden rechts onderaan het scherm. Hierdoor hoef je het eigenlijk alleen maar na te lopen en de ontbrekende gegevens in te vullen. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om eventuele afwijkingen direct via workflow door te koppelen aan een medewerker. Dit bespaart heel erg veel tijd. Medewerkers kunnen zo op een andere manier worden ingezet, misschien zijn er wel veel belangrijkere werkzaamheden te verrichten. Door gebruik te maken van het matching systeem van whitevision.nl, kun je processen nóg efficiënter laten verlopen.

Gerelateerd

Populair

Last van muizen? Dit moet je doen

Het is erg vervelend als je last hebt van muizen. Het kan je een erg vies gevoel geven en dat is ook erg logisch...

Waar moet je op letten als je een printer gaat kopen?

Ondanks dat de printer nog niet zo lang op de markt is ten opzichte van veel andere producten, zijn de printers door de jaren...

Wat zijn de mooiste visregio’s voor een visvakantie?

Voor veel mensen is een vakantie niet compleet zonder een dagje aan het water. Of je nu kiest voor een rustige wandeling langs de...