Zo organiseer je een onvergetelijk trouwfeest

Het Ja-woord is gezegd, de ringen zijn omgedaan en met een kus is jullie huwelijk verzegeld. De prachtigste dag van jullie “nieuwe” leven samen is nog maar net begonnen. Na de receptie en wat hapjes en drankjes is het ’s avonds natuurlijk tijd voor jullie trouwfeest. Want zo’n prachtige dag kan alleen maar worden afgesloten met een prachtig en onvergetelijk feest. Maar hoe organiseer je een trouwfeest eigenlijk? In dit blog geven we je graag wat tips en tricks.

De gasten en de locatie

Je trouwt als het goed is maar een keer in je leven (alleen twee keer als je de verkeerde prins tegen het lijf bent gelopen) en dat moet van top tot teen goed gevierd worden. Het trouwen zelf was al een succes maar nu het feest nog. Een trouwfeest is iets uniek en beperkt je daarom niet in je gasten aantal. Nodig iedereen uit waarvan jij vind dat jullie deze dag samen moeten beleven. Dit is natuurlijk je familie maar ook vrienden, collega’s en kennissen. Maar vergeet ook zeker oude schoolvrienden of -vriendinnen niet of andere personen waar je prachtige herinneringen mee hebt gemaakt. Deze personen horen er op deze dag ook gewoon bij. Eenmaal je gastenlijst compleet? Dan kun je op zoek naar een geschikte locatie. Het fijnste is natuurlijk wel een locatie in de buurt van jullie eigen woning en de trouwerij zelf. De dag zelf is al hectisch genoeg dus zorg ervoor dat het niet te ver reizen is. Kies daarnaast de locatie met zorg uit. Wil je een formeler feest? Dan is de sportkantine van je vriend niet misschien het beste idee.

De indeling van de avond

Het klinkt misschien een beetje perfectionist maar zet op papier wat je in ieder geval graag die avond wil doen. Misschien zijn jullie wel ontzettend fan van dansen en wil je dat er de hele avond gedanst wordt. Zet het op papier en geef het aan je medeorganisatoren zodat deze ook weten wat jouw wensen en behoeften zijn. Houden jullie juist meer van praten of juist meer van spelletjes? Schrijf het op papier en deel het met iedereen die zich ontfermt over jullie trouwfeest. Het is jullie feestje dus jullie bepalen maar het is wel fijn en handig als iedereen op de hoogte is.

Kleed het geheel in stijl aan

Zijn jullie fanatieke dansers? Dan kan een sprankelende dansvloer op jullie trouwfeest natuurlijk niet ontbreken. Sowieso niet voor de openingsdans. Mocht je echt willen oppakken? Dan kun je het beste een verlichte dansvloer huren en een draaitafel. Zorg dat alle spullen aanwezig zijn voor een grandioze avond. Zijn jullie meer van een drankje, een hapje en een praatje? Zorg dan voor een relaxte sfeer met een loungeset en een catering die jullie de hele avond voorziet van iets lekkers.